Schrijven is meer dan zinnen op papier zetten. Bij de intake komen vragen aan de orde als: Wat is het doel? Wie leest de tekst? Welk gevoel moet de lezer krijgen? Sommige teksten zijn zakelijk. Want een teler die topkwaliteit tomaten wil telen, heeft feiten nodig. Andere teksten moeten binden en boeien. Een bewoner van de Schiedamse wijk Groenoord gaat een praatje met zijn buren maken, als hij gelezen heeft over het zomerfeest in het wijkmagazine.
Toegankelijk
Zinnige zinnen, de naam zegt het al. Hoe verschillend de doelen of doelgroepen ook zijn, de zinnen die uit de pen vloeien zijn altijd zinnig. Teksten moeten toegankelijk en leuk om te lezen zijn. Zinnige zinnen verstaat de kunst om de moeilijkste materie te vertalen in eenvoudige, begrijpelijke teksten. Tenslotte gaat het erom dat de boodschap bij de lezer aankomt.
Concepten
Zinnige zinnen is méér dan schrijven. Als een nieuw medium ontwikkeld moet worden, denkt het bureau graag mee over het concept. Bij een magazine is een goede redactieformule onmisbaar, die de doelen, pijlers, aanpak en rubrieken beschrijft. Zinnige zinnen kan ook de volledige realisatie van een medium op zich nemen. Daarvoor kan het bureau een beroep doen op een uitgebreid netwerk van communicatie-experts.
Flexibel en doortastend
Zinnige zinnen levert goede tekstproducties én is prettig om mee te werken. Waarom? Op tijd leveren, een flexibele aanpak: dat kenmerkt onze werkwijze. Bij coördinatie zorgen we voor een strakke productieplanning. Een doortastende aanpak zorgt ervoor dat alle tekstproducties tijdig gereed en van topkwaliteit zijn.